Заміна ременя і ланцюга ГРМ

Газорозподільний механізм (ГРМ)

Двигун автомобіля являє собою технічно складний пристрій, що складається з різних механізмів і систем. А його працездатність повністю обумовлена ​​точною взаємодією цих механізмів і систем між собою. Порушення, що виникають в роботі механізмів, або збій в роботі систем, призводить або до несправностей, причому серйозних, або до неможливості запуску силової установки.

Одним з найскладніших механізмів в конструкції силового агрегату автомобіля є газорозподільний механізм (ГРМ). Управління впускними і випускними клапанами двигуна повністю лежить на ГРМ. Механізм контролює процес наповнення циліндрів паливно-повітряною сумішшю за допомогою своєчасного відкриття впускного клапана на такті впуску. Також ГРМ контролює видалення вже відпрацьованих газів з внутрішньої камери згоряння - для цього відкривається випускний клапан на такті випуску. У кожному газорозподільному механізмі є привід від колінчастого вала. В сучасних серійних автомобілях автовиробники найчастіше використовують два типи приводів від колінчастого вала - або у вигляді ременя, або у вигляді ланцюга. Кожен привід має свої недоліки і переваги.

Заміна ременя ГРМ

Ремінь ГРМ, що виготовляється з високоміцної гуми, забезпечує взаємодію колінчастого вала з розподільним. Заміна ГРМ строго регламентована інструкції по експлуатації автомобіля і найчастіше проводиться разом з регламентним ТО. Однак для кожної моделі автомобіля алгоритм трохи відрізняється. Проте є певний загальний перелік пунктів, які підходять під всі моделі автомобілів. Ремінь ГРМ являє собою замкнуте гумове кільце з зубчастої внутрішньої поверхнею. Його діаметр залежить від модифікації двигуна і особливостей автомобіля. Гума забезпечує повну безшумність під час роботи. До того ж вона не піддається корозії. На жаль, в даній конструкції є свої недоліки. Сила тертя об шківи досить висока. Особливо це помітно на високих обертах. Не дивно, що ремінь ГРМ вимагає заміни. Після ста тисяч кілометрів життя автомобіля тільки починається. Але потрібно подбати про своєчасну заміну важливих деталей і комплектуючих, таких як ремінь ГРМ. Якщо ви не зробите це вчасно, то ризикуєте сильно пошкодити двигун і навіть потрапити в ДТП. Переважна більшість виробників автомобілів настійно рекомендують здійснювати його заміну хоча б один раз на 90-100 тисяч кілометрів пробігу. Крім того, необхідно встановлювати нову деталь в разі виявлення ознак зносу ременя.

Заміна ланцюга ГРМ

Ланцюг газорозподільного механізму є більш надійною альтернативою ременя, так як виготовляється з високоміцної сталі і на думку автовиробників її орієнтовний ресурс повинен становити 200-250 тис.км. Однак широко відомі випадки обриву ланцюга на пробігу 100 тис.км. Причому не завжди причиною обриву ланцюга є неякісне виготовлення самої ланцюга або натяжителя ланцюга, часто причина пов'язана з недоліком мастила, викликаної низькою ефективністю роботи системи змащення. Обрив ланцюга ГРМ, на відміну від обриву ременя ГРМ, як правило призводить до більш руйнівним наслідки для двигуна, так як сам ланцюг більш масивниї і в момент обриву рве деталі двигуна, несучи за собою цілі шматки металу. При цьому сильно пошкоджуються поршнева група і клапана. Тому автовиробники рекомендують контролювати стан ланцюга ГРМ кожні 100 тис.км і звертати увагу на такі симптоми виходу її з ладу:

  • груба і нестабільна робота двигуна на холостому ходу (результат зміщення фаз газорозподілу)
  • шурхіт і скрегіт, як правило, проявляється на холостому ходу, коли тиск масла дуже низький
  • максимальний вихід натяжителя (можна побачити якщо зняти кришку)
  • надмірний знос зубів зірочок (можна побачити, якщо зняти кришку)
  • помилки, лічені спеціальним діагностичним тестером з датчика фаз
  • самостійно діагностувати знос у вас навряд чи вийде, цю процедуру краще довірити фахівцеві

Рекомендації:

  • Купивши авто з ланцюговим приводом, приділяйте особливу увагу моторного масла, його якості і періодичності його заміни. Рекомендується міняти масло не рідше ніж через 10-15 тис. Км. пробігу, в ідеалі після 7-8 тисяч в залежності від типу масла, стилю їзди і віку автомобіля
  • Виявивши найменший стукіт або шум, який виникає на холостому ходу, негайно вирушайте на діагностику. Можливо немає приводу для занепокоєння, однак також цілком ймовірно, що це «вмирає» ланцюг, а разом з нею і ваш двигун
  • Незважаючи на рекомендації і міфи, якими оповиті ланцюгові механізми, рекомендуємо міняти ланцюг кожні 150-200 тис. км пробігу
  • Під час заміни ланцюга ГРМ рекомендується замінити шестерні, а також напрямні, в іншому випадку почне відбуватися «притирання», яке може знищити або новий ланцюг або шестерні
Якщо ви зіткнулися з необхідністю заміни ГРМ, просто під'їжджайте в BOSCH CAR SERVICE «АВТОХЕЛФ», де наші досвідчені фахівці швидко і якісно виконають роботи по заміни ГРМ, нададуть повноцінну гарантію на проведені роботи, а також дадуть технічні рекомендації по експлуатації вашого автомобіля.

Послуги з заміни ГРМ машини у Вінниці

Послуга
Заміна ланцюга ГРМ
Заміна ременя ГРМ                                                

пров. Енергетичний
7-Д, м. Вінниця
067 430-88-22
067 430-88-20